mandag, mai 08, 2006

Keep fishin'.

Hva skjer med verden for tiden? Helvette har frosset over og Sortland har hetebølge. Jeg venter på at griser og kameler skal fly forbi.

Jeg var på russetreff i helgen; det er ikke verst å ha betalt firehundre kroner for en porsjon lapskaus, en utestedsinngang og litt frokost. For jeg skulle jo overnatte i den deilige deilige bilen vår, Hjørdis. Hun er så abfab at du aner faktisk ikke. Og vi trodde ikke hun skulle ikke bli noe poppis der borte siden der var så mange andre russebiler som var koole, men joda, på lørdagskvelden når alle vorsa rundt omkring, kom den ene etter den andre og slo seg ned baki Hjørdis. For der har vi nemlig pønta med sofaer og teppe, og Hjørdis er deiligste i verden. Også vrei Gudrunmi seg til legevakta, og det var riktig stas, kan jeg bare fortelle. Her er scenarioet. Jeg sitter med Gudruns fots oppå meg midt på torget, hun skriker, og jeg ler, Vegar sitter atmed meg og kniser litt med, Thomas tror han er supermann og skal redde dagen med en pute han har funnet hos Jesusrussen, Sunniva skal redde Gudrun, fordi HUN TROR JO OGSÅ PÅ GUD, og en annen Jesusruss med boller og krøller legger hånda på foten til Gudrun og ber høylytt for den, og en annen kommer med flere tepper og puter, en mentalt tilbakestående dame med for korte armer braker inn i flokken og hyler etter russekort, og Trine skal plutselig hjelpe til, men krangler heller med Sunniva om hvem som kan hjelpe mest, og hvem som tror på Gud og ikke. Morro? Åja.

Men min kropp er ødelagt og i morgen har jeg hovedinstrumenttentamen. Noe må man alltid ofre. Jeg liker at alt egentlig henger så sammen at det alltid veier opp et sted.

Jeg er glücklich fordiom, jeg. Kun på grunn av deg. Alle andre har forlatt jorden.

Vi hadde verdens fineste konsert på torsdag. Om du ikke var der, kan du værsågo' å sette deg ned å angre, for alle kosa seg med kakao og musikken vi så fjongt fremførte. Noen ting gikk såklart skeis, men sånn skal det også være.
Bæ, bæ, lille lam, har du noe ull? Og elgebelgene blåste så de ikke kunne annet. Fnis. Vi hadde det nå morsomt, selv om vi kranglet en hel del. Og akkurat slike ting kommer jeg til å savne mest av alt. Når alle egentlig ikke kunne klart seg uten hverandre. Jeg savner dere allerede.

"Det er jo bare tåpelig fantasi, sa den strenge kanselliråden. Du kan ikke innbille jenta sånt!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

uff, som jeg ler <3

er ikke mye gud rundt foten min, nei!



elsker deg

<3

12:15 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home